Бенчмаркинг

Бизнестегі бенчмаркинг ұғымы жақында пайда болды. Бастапқыда бұл сөз ағылшын тіліндегі bench – орындық және mark – белгі, белгі сөздерінен шыққан. Орындықта тұрып, олар, мысалы, су тасқыны кезінде су деңгейін атап өтті. Бұл күндері бенчмаркинг сөзі ең жақсы жұмыс тәсілдерін анықтау және озық тәжірибені енгізу мақсатында бөлімшелер немесе бәсекелестер арасындағы қызметті салыстыру тәжірибесін білдіреді.

Жол қауіпсіздігі саласында әртүрлі корпоративтік флоттардың апаттық көрсеткіштерін салыстырып, содан кейін кейбір компаниялардың басқаларға қарағанда жақсы нәтижелерге және апаттық жағдайларға неге аз қол жеткізіп жатқанын түсінуге тырысу пайдалы болар еді.
Флоттарды салыстыру үшін әртүрлі өлшемдерді немесе қарапайым тілмен айтқанда, өлшем бірліктерін пайдалануға болады. Ойға келген бірінші ой-әртүрлі компаниялардағы апаттардың санын салыстыру. Алайда, жүргізуші тәуекел аймағында, атап айтқанда жолда неғұрлым көп болса, ол үшін апатқа ұшырау ықтималдығы соғұрлым жоғары болатынын есте ұстаған жөн. Тәуекел аймағындағы уақыт тәуекелге ұшырау деп аталады. Сондықтан бүкіл автопарктің жүріп өткен жалпы километражына бөлінген ЖКО санын дәлірек есептейтін болады.
Тағы бір мүмкін метрика бір жыл ішінде апатқа ұшыраған компанияның автомобильдерінің үлесі болуы мүмкін.

Апат бойынша әртүрлі компанияларды бір-бірімен салыстыру үшін апаттың анықтамасының өзі бәрінде бірдей болуы керек. Мысалы, кейбір компаниялар әйнектегі тасты апат деп санайды, ал басқалары жоқ. Біреу құлатылған жануарларды апат деп санайды, ал біреу жоқ. Содан кейін бұл деректерді салыстыру мүмкін емес. Кейбір компаниялар үшін кез келген сақтандыру оқиғасы ЖКО болып табылады.

Әрі қарай, автопарк көлігінің автомобиль түрлері бойынша (жеңіл, жүк, автобустар және т.б.), компания қай салада жұмыс істейтін өңірлер бойынша бөлінуін ескеру қажет. Тау-кен компаниясы мен фармацевтикалық немесе такси қозғалтқышын салыстыру өте дұрыс болмас еді.

Деректер қандай да бір ортақ бөлгіштерге келтіріліп, жіктелгеннен кейін тереңірек талдауға уақыт келеді. Әр компания үшін қандай саясаттар, стандарттар, іс-шаралар, құралдар қолданылатыны туралы толық ақпарат жинау қажет. Статистикалық талдау әдістерімен апатты азайтуға компанияның барлық арсеналынан не көп үлес қосатынын анықтауға тырысыңыз. Басқаша айтқанда, Чемпиондар қалай чемпион болды?

Егер сәттіліктің маңызды факторларын анықтау мүмкін болса, онда соңғы кезеңде бұл ақпаратты бенчмаркинг жобасының барлық қатысушылары арасында тарату керек, сонда олар оны қабылдай алады. Өйткені, жол қозғалысы қауіпсіздігінде бәсекелестік болмауы керек!

Жол қауіпсіздігі саласында әртүрлі корпоративтік флоттардың апаттық көрсеткіштерін салыстырып, содан кейін кейбір компаниялардың басқаларға қарағанда жақсы нәтижелерге және апаттық жағдайларға неге аз қол жеткізіп жатқанын түсінуге тырысу пайдалы болар еді.
Флоттарды салыстыру үшін әртүрлі өлшемдерді немесе қарапайым тілмен айтқанда, өлшем бірліктерін пайдалануға болады. Ойға келген бірінші ой-әртүрлі компаниялардағы апаттардың санын салыстыру. Алайда, жүргізуші тәуекел аймағында, атап айтқанда жолда неғұрлым көп болса, ол үшін апатқа ұшырау ықтималдығы соғұрлым жоғары болатынын есте ұстаған жөн. Тәуекел аймағындағы уақыт тәуекелге ұшырау деп аталады. Сондықтан бүкіл автопарктің жүріп өткен жалпы километражына бөлінген ЖКО санын дәлірек есептейтін болады.
Тағы бір мүмкін метрика бір жыл ішінде апатқа ұшыраған компанияның автомобильдерінің үлесі болуы мүмкін.

Апат бойынша әртүрлі компанияларды бір-бірімен салыстыру үшін апаттың анықтамасының өзі бәрінде бірдей болуы керек. Мысалы, кейбір компаниялар әйнектегі тасты апат деп санайды, ал басқалары жоқ. Біреу құлатылған жануарларды апат деп санайды, ал біреу жоқ. Содан кейін бұл деректерді салыстыру мүмкін емес. Кейбір компаниялар үшін кез келген сақтандыру оқиғасы ЖКО болып табылады.

Әрі қарай, автопарк көлігінің автомобиль түрлері бойынша (жеңіл, жүк, автобустар және т.б.), компания қай салада жұмыс істейтін өңірлер бойынша бөлінуін ескеру қажет. Тау-кен компаниясы мен фармацевтикалық немесе такси қозғалтқышын салыстыру өте дұрыс болмас еді.

Деректер қандай да бір ортақ бөлгіштерге келтіріліп, жіктелгеннен кейін тереңірек талдауға уақыт келеді. Әр компания үшін қандай саясаттар, стандарттар, іс-шаралар, құралдар қолданылатыны туралы толық ақпарат жинау қажет. Статистикалық талдау әдістерімен апатты азайтуға компанияның барлық арсеналынан не көп үлес қосатынын анықтауға тырысыңыз. Басқаша айтқанда, Чемпиондар қалай чемпион болды?

Егер сәттіліктің маңызды факторларын анықтау мүмкін болса, онда соңғы кезеңде бұл ақпаратты бенчмаркинг жобасының барлық қатысушылары арасында тарату керек, сонда олар оны қабылдай алады. Өйткені, жол қозғалысы қауіпсіздігінде бәсекелестік болмауы керек!