Қауіпсіз жүргізу бойынша ішкі жаттықтырушыларды (нұсқаушыларды) даярлау

Жүргізушілер саны жүздеген және мыңдаған болатын ірі компанияда жүргізушілерді оқыту туралы сөз болғанда, егер сіз жүргізушілерді сыртқы провайдер емес, кәсіпорынның қызметкерлері, ішкі жаттықтырушылар оқытатын болса, көп ақша үнемдеуге болады деген ой тез пайда болады.   

Егер сіз тек ақшаны есептесеңіз, онда сіз шынымен үнемдей аласыз. Бірақ мәселе мынада, бұл ақша жай ғана жұмсалмауы керек, тұтынушы үшін максималды пайдалы жұмсалуы керек. Бұл дегеніміз, жаттығудан кейін жол тәуекелдері мен апаттылық ең төменгі деңгейге дейін төмендеуі керек, сонымен бірге компанияның автомобильдерді жөндеу және сақтандыру шығындары төмендейді, апат салдарынан тоқтап қалу салдарынан жұмыс уақытының жоғалуы азаяды, тасымалданатын жүктердің қауіпсіздігі, жеткізілімдердің уақтылығы және т.б. артады. Мұндай нәтижелерге тек тиімді және сапалы оқыту арқылы қол жеткізуге болады, содан кейін көптеген жылдар бойы көлік жүргізетін тәжірибелі жүргізушілер де әдеттерін өзгертіп, көлік жүргізу тәсілін қайта қарастырғысы келеді. Егер оқыту ресми түрде, "көрсету үшін" жүргізілсе, онда апаттылықтың төмендеуінде өзгерістер күтілмейді. Алайда, көптеген ірі компаниялардың тәжірибесі көрсеткендей, ішкі жүргізуші жаттықтырушыларын жоғары деңгейде даярлау өте қиын және қымбат және бірқатар "тұзақтарды"ескеру қажет.

  1. Жаттықтырушылар осы кәсіпте және осы лауазымда жұмыс істеуге деген ұмтылысын сұрамай тағайындалады.

Көбінесе жаттықтырушылар басқа тапсырмалармен аз айналысатындарды немесе көп жұмыс істеуге оңай адамдарды тағайындайды немесе бұл үшін қосымша ақы төлеуге болады. Сонымен қатар, жобаның сәттілігі үшін жаңа және өте қиын мамандықты игеруге деген ұмтылыс өте маңызды. Егер жаттықтырушыларға үміткер "таяқтан" жаттығуды бастаса, онда шебер жаттықтырушылардың барлық күш-жігеріне қарамастан жақсы нәтиже күтудің қажеті жоқ.

  1. Жаттықтырушылар басқа міндеттерден босатылған жоқ.

Егер адам бұрынғы лауазымы бойынша негізгі уақытты жалғастыра берсе және оны тренингтермен біріктірсе, онда бұл келесі нұсқалардың бірін білдіреді немесе бұрынғы лауазымдағы жүктеме төмен болды және басқа көлемді тапсырманы (бұл екіталай) зақымдамай орындауға мүмкіндік береді немесе адам жаңа тапсырманы елемейді, өйткені бұл қосымша, ал негізгі міндет оның бұрынғы міндет үшін жауапкершілігі немесе үшінші нұсқа-адам шамадан тыс күш салып, тез күйіп кетеді.

  1. Жаттықтырушылар педагогикалық жұмысқа қабілеттілігінің бар-жоғын тексерген жоқ.

Жаттықтырушы-мұғалім, оқытушы. Педагогикалық қызмет жүргізуші, механик, инженер ретінде жұмыс істеуден айтарлықтай ерекшеленеді, ал бұл ішінара өз қарамағындағыларды тәрбиелеу мен оқытумен айналысатын жақсы басшының жұмысына ұқсайды. Жақсы механик немесе BDD инженері әрқашан жақсы жаттықтырушы бола бермейді. Көпшілік алдында сөйлеуден қорқу біреуге кедергі келтіреді, біреу өз ойын нақты айта алмайды. Иә, көптеген дағдыларды үйретуге және үйретуге болады, бірақ жақсы бейімділіктер мен қабілеттермен, сонымен қатар жаңа білім мен дағдыларды игеруге жоғары мотивациямен процесс әлдеқайда жеңіл болады.

  1. Өз Отанында пайғамбар жоқ.

Қызметкер өзінің жаңа жаттықтырушы рөлін тыңдау үшін ұжымда жоғары беделге ие болуы керек, әйтпесе оны ешкім байыпты қабылдамайды. Кеше ол бәрі сияқты болды, кейде жол ережесін бұзды, ал бүгін ол кенеттен бәріне мұны істеуге болмайтынын айтады. Тағы бір қиындық-жаттықтырушы әдеттегі жағдайларда бейресми қарым-қатынас пен тренингтердегі формальды стиль арасында ауыса білуі керек.

  1. Жаттықтырушылар басшылыққа тәуелді.

Жаттықтырушы компанияның штаттық қызметкері болып табылады және компанияның бас директоры немесе Президенті атынан тікелей басшыға да, жоғарғы басшыға да есеп береді. Егер қандай да бір өндірістік немесе экономикалық себептерге байланысты басшылық оқу бағдарламасын қысқартуға немесе оны мүлдем жасамауға, тек сертификаттар жасауға нұсқау берсе, онда жаттықтырушыға қиын таңдау жасалады – ар-ождан дауысына қарсы нұсқауды орындау немесе басшылықтың нұсқауларын орындаудан бас тарту, бұл жұмыстан шығаруға дейін қиындық тудырады.

  1. Жаттықтырушылар өте қысқа және тар бағдарлама бойынша оқытылды.

Жаттықтырушының білімі мен дағдылары айсбергке ұқсауы керек – судың үстінде оның айтқаны, ал су астында 7 есе көп ол шынымен білетін және білетін нәрсе. Бұл тренингке қатысушылардың кез-келген күрделі және күрделі сұрақтарына жауап беру үшін өте маңызды. Сондықтан жақсы жаттықтырушы көптеген салаларды түсінуі керек педагогика, психология, автомобильдердің құрылысы, жүргізу практикасы, жол қозғалысы ережелері, қозғалыс физикасы және т.б. алғашқы оқытудан басқа, тәжірибелі жаттықтырушы-тәлімгердің жетекшілігімен тағылымдамадан өту және мерзімді қайта даярлау қажет, іс жүзінде бұл өмір бойы оқыту.

  1. Шеңбер бойымен тұрақты жүгіру.

Егер жаттықтырушы күн сайын бірдей бағдарламалар, тұрақты слайдтары бар презентациялар бойынша тренингтер өткізсе, онда ол "жер асты күнін"бастайды. Ол скучно, қызықсыз болады, оның энергиясы төмендейді және онымен бірге сабақтар проформа үшін тиімсіз болады. Әр түрлі бағдарламалар бойынша сабақтар өткізу, әртүрлі жерлерде және жағдайларда, әртүрлі аудиториялармен жұмыс істеу мүмкіндігі болуы маңызды. Даму және өзін-өзі дамыту процесі де маңызды, бірақ бұл бос уақытты, кәсіби және көркем әдебиетті оқуды, әріптестерімен тәжірибе алмасуды, тірі және онлайн семинарлар мен конференцияларға қатысуды қажет етеді.